Interviu cu domnul Burç Angan, vicepreședintele fabricantului de mașini de injectat mase plastice Hürmak Plastic Otomotiv Makina din Turcia



Domnule Mr. Burç Angan, vă rugăm să ne spuneți cine este Hürmak Plastic Otomotiv Makina și să ne prezentați pe scurt istoricul companiei. Care sunt produsele dumneavoastră și căror segmente de piață li se adresează?

Având originile în anul 1969, Hürmak Machinery este este una dintre companiile de pionierat din industria maselor plastice din Turcia. Încă de la început, am fabricat mașini de injectat mase plastice iar în prezent suntem cea mai experimentată companie din Turcia din acest domeniu. Hürmak este o companie de familie, aflată în prezent la a doua generație și încercăm să o creștem și mai mult pentru cea de-a treia generație.

Astăzi Hürmak produce o mare varietate de mașini de injectat mase plastice, cum ar fi mașini de injectat cu basculare, mașini compacte cu doua plăci, sisteme hibride rapide și multe alte aplicații speciale, cu forțe de strângere începând de la 100 tone până la 1.000 tone. Pe termen lung intenționăm să extindem gama de modele până la 1.600 tone. Clienții noștri sunt din numeroase sectoare industriale. De la mari companii din industria auto, care utilizează sisteme complexe, și companii care produc aparate de uz domestic, până la mici ateliere dotate cu 1-2 mașini de injecție. Ne străduim să oferim cea mai bună soluție pentru fiecare categorie de utilizator industrial.

În ultimele decenii industria din Turcia se aflat într-o expansiune continuă. Care este poziția Hürmak Plastic Otomotiv Makina în acest context și care sunt principalele piețe pe plan mondial?

Strategia guvernamentală a Turciei a fost de a investi în industria prelucrătoare, autoritățile turcești fiind conștiente de importanța acesteia în creșterea economică a unei țări. Daca privim din punct de vedere geografic, vedem că Turcia are poziția necesară pentru a deveni una dintre țările producătoare, furnizoare pentru țările din jur.
În regiunea noastră sunt prezente companii vest-europene, care fabrică mașini de vârf de gamă, ceea ce însă implică investiții mari pentru producătorul industrial. Pe de altă parte, există mașinile produse în Asia, care este o regiune prea îndepărtată, având astfel dezavantajul unei distanțe foarte mari între furnizor și utilizator.
Noi credem că pe piață există o mare cerere pentru mașini cu un foarte bun raport preț/performanță, cu componente de înaltă calitate și foarte fiabile. Exact aceasta este poziția noastră pe piață. Ne adresăm cumpărătorilor care doresc să utilizeze echipamente cu tehnologie mai avansată decât a celor provenind din Asia, care doresc o mai bună fiabilitate și un service mai prompt, dar care nu au fondurile necesare pentru a investi în utilaje și echipamente din Europa de Vest.
În prezent, piața noastră principală continuă să fie Turcia cu 42-48% din cifra de afaceri. Vă rog însă să luați în considerare faptul ca Turcia este al doilea mare producător de mase plastice din Europa, ceea ce nu ar trebui să ne surprindă. Restul cifrei de afaceri este împărțită între piețele din regiune: Ungaria, Slovacia, Grecia, Portugalia, Rusia, Algeria, Siria, Iran, Iraq și bineînțeles România.

Când ați început să faceți afaceri pe piața industriei plastice din România și care sunt așteptările dumneavoastră de la această piață?

Primele noastre exporturi către România au avut loc în perioada 1993-1995. A urmat o perioadă de inactivitate, pentru ca din anul 2012 să revenim ca urmare a invitației domnului Marcel Diaconu, președintele ASPA Plast, de a participa la Expoplast. De atunci am expus la fiecare ediție a Expoplast pentru a întări mesajul pe care îl transmitem, de a fi o prezență permanent în industria maselor plastice din România. Suntem în căutarea unui partener local pentru a coopera pe acestă piață, dar până acum nu am avut succes. În orice caz, acest lucru nu constituie un impediment pentru noi, datorită apropierii geografice dintre țările noastre și a echipei noastre de tehnicieni cu pașaport european. Așa cum am mai declarat, dorim să fim un jucător permanent pe piața industrială românească. Țelul nostru este de a le prezenta producătorilor români mașini din ce în ce mai avansate și mai fiabile, la prețuri competitive și cu suport tehnic superior.

Considerând că vă confruntați cu marile nume de producători de mașini de injectat mase plastice, care sunt principalele avantaje ale produselor și serviciilor companiei dumneavoastră?

Nu putem să nu recunoaștem că supraviețuirea în industria maselor plastice este deosbit de dificilă dacă nu ești prezent cu servicii deosebite destinate utilizatorilor. Așa cum ați spus, există numeroși „frați mai mari” în industria noastră, cu care trebuie să intrăm în competiție, iar noi ne putem considera un producător de nișă în comparașie cu ei. „Nișă” este cuvântul cheia în cazul nostru. Noi nefiind unul dintre producătorii giganți, avem capacitatea de a le prezenta clienților noștri soluții specifice, concepute special pentru ei. Suntem mult mai flexibili și ne putem adapta foarte ușor cerințelor lor. Mașinile pe care le fabricăm au un foarte bun raport preț/performanță, la prețuri foarte rezonabile. În ziua de azi este mai ușor să obții componente de înaltă tehnologie, cunoștințe tehnologice și inginerești oferite de acești furnizori. În prezent, toate componentele mașinilor noastre provin direct din Europa sau din Turcia. Astfel, privind în detaliu mașinile noastre, veți vedea că majoritatea componentelor acestora sunt similare cu cele din componența mașinilor fabricate de „frații mai mari”, dar că în cele din urmă prețurile noastre sunt mult mai rezonabile. Este ceea ce ne diferențiază. Prezentăm mașini complexe de înaltă tehnologie la costuri de investiții rezonabile. Un alt avantaj este faptul că suntem un producător de nișă și o companie proprietate de familie, astfel încât putem adopta o atitudine caldă și apropiată în calitate de proprietari. Cel mai probabil relația dintre oricare client și Hürmak Plastic Otomotiv Makina este suținută prin intermediul unui membru al familiei noastre, ceea ce face ca deciziile să fie luate foarte prompt. Clienții își pot exprima mulțumirile și nemulțumirile direct către noi.

Cum vi s-a părut ultima ediție a Expoplast și ce așteptări aveți de la ediția din 2015?

Expoplast este un eveniment cu o evoluție ascendentă. Participăm încă de la a doua ediție și suntem bucuroși să contribuim la creșterea acestui târg. Anul trecut a fost prima ediție organizată la Romexpo, într-un spațiu care aduce o îmbunătățire binevenită față de edițiile precedente. În acest an va fi organizat ca târg de sine stătător în întreg spațiul pavilionului, o altă îmbunătățire semnificativă.
Suntem bucuroși de feed-back-ul primit de la acest târg, ajutându-ne să intrăm în contact direct cu industriașii români. Cu toate că nu este o manifestare de foarte mari dimensiuni, pentru noi cel mai important lucru este că Expoplast reușește foarte bine să aducă împreună oamenii din industria maselor plastice din România.

Vă rugăm să ne spuneți care sunt direcțiile și planurile de dezvoltare ale companiei Hürmak Plastic Otomotiv Makina, ce noi produse și servicii pregătiți pentru industriale maselor plastice și mai ales pentru piața din România?

În ultima vreme ne-am concentrat pe dezvoltarea seriei Zenith cu două plăci. În prezent suntem singura companie care produce acest sistem cu două plăci, cu forțe mai mici de 400 tone, ceea ce ne conferă o poziție unică pe piață. Seria noastră Zenith începe de la o forță de strângere de 200 tone (cu dianța dintre bare de 520x520 mm) și ajunge până la mașini cu forța de 1000 tone.
La Expoplast 2015 veți putea vedea mașinile Zenith 200-700 și Zenith 300-1200, care sperăm că vor primi un răspuns pozitiv din partea industriei românești. Va fi pentru prima dată când aducem seria Zenith cu două plăci în România.  

Poza hurmak eco200 plastik enjeksiyon makinesi 1 900x6751
Poza hurmak eco20021